Wednesday, September 16, 2009

Salam Aidilfitri

wah dah lama jugak tak tulis blog nih...tapi harini aku cuba rajinkan sikit diri aku untuk menulis lagi dalam blog KITA ni..sebelum tu aku ingin mengucapkan selamat berpuasa walaupon puasa cuma tinggal beberapa hari saja lagi untuk melabuhkan tirainya untuk digantikan dengan syawal yang bakal menjelma...dalam bulan puasa ni tak banyak benda yang berlaku...kenkadang berbuka di rumah dan kenkadan kat luar...cuma ramadan tahun ni aku tak berbuka dengan kawan2...mungkin semua sibuk dengan hal masing2 kot heheheh...tahun ni jugak zira belajar buat buah melaka heheheh mak yang ajar dia buat...apa lagi habis la dia p promot kat rumah tok dia masa kami ramai2 berbuka kat sana...mmm boleh tahan jugak heheheh...tapi sempena satu malaysia ni, buah melaka pon dah bertemakan satu malaysia...fuh dasat heheheh...kalau skang ni paklah memerintah lagi mungkin buah melaka tu jadi buah melaka cemerlang gemilang terbilang plak kot hehehehe....

bulan ni jugak aku n zira telah terjerumus membeli PC baru heheheh...memang dah lama rancang nak beli pc...pakai laptop ni kenkadang susah sikit nak wat keja..pastu pejam mata beli jugak hehehe...memandangkan PC yang kedai tu ofer murah n power apa laga angkat terusss...bukan takat PC ja siap angkat broadband intrenet lagi...yang baru tu WiMAX...mmmboleh tahan jugak....selama ni pakai celcom slow nak mampos kat kawasan aku ni...tapi bila try WiMAX nih fuhhh laju gila...terbang jugak seratus n tiap2 bulan RM99...tapi yang ni zira bayaq hehehehe...aku bayanq yang celcom tu...yang tu pon RM98.....so skang internet dah tak jadi masalah kat rumah kami ni..

cerita pasal nak raya pulak.....so raya tahun ni kami pakai warna merah kot...minggu lepas balik bukak posa kat yan...sempat la shoping kat sp jap...fuh baju melayu mak ai semua mahal2 yang mahal2 tu bukan kat lam kedai aatu supermarket tapi kat lam kemah kat luar kedai...semua harga sampai 100++ keatas...brand pon takdak jual mahal2 palak tu...baik aku beli kat lam supermarkit 100 lebih dah boleh dapat yang branded punya looo...orlando baru 119 je....cari punya cari dapat la sepasang...so tahun ni aku pakai baju merah la sama ngan zira...tapi taktau la baju dia siap ke tak heheheh....tahun ni aku beraya kat penaga kat rumah tok zira...sebab kat rumah tok dia takdak org...semua balik raya rumah mek mertua masing2...so sampai sini dulu lah ye...dah taktau nak tulis apa dah...mungkin lepas raya sambung balik dengan foto2 raya...

bersambung man..........

1 comment:

Suhaila and Co. said...

Wawawahhhh...punya asek nak raya...ni raya haji nak pakai baju kaler apa pulak? Unggu pulak kot. Caya la buah melaka kaler-kaler...tak pernah tengok seumoq hidup. Kalau usof tengok mesti teruja...Kita pun nak jadi geng blog hangpa la..rajin2 la blogging. Rajin2 la jugak singgah 'anjung' kami noooo...